تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/01/19 - 13:36
کد خبر: 500730

در دیدار دانشجویان با رئیس جمهور مطرح شد:

برغمدی: آمادگی کمک به دولت برای تدوین لایحه انتخابات را داریم/ نیک‌نگاه: معیشت مهم‌ترین مولفه حفظ سرمایه اجتماعی است

برغمدی: آمادگی کمک به دولت برای تدوین لایحه انتخابات را داریم/ نیک‌نگاه: معیشت مهم‌ترین مولفه حفظ سرمایه اجتماعی است

جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نقطه‌نظرات کارشناسی و انتقادی نسبت به عملکرد دولت سیزدهم و پیشنهاد سازنده به برنامه‌های دولت پرداختند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضیافت افطاری دانشجویان با رئیس جمهور جمعه شب ( 17 فروردین ماه) با حضور نمایندگان اتحادیه های دانشجویی برگزار شد در این دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نقطه‌نظرات کارشناسی و انتقادی نسبت به عملکرد دولت سیزدهم و پیشنهادهای سازنده به برنامه‌های دولت پرداختند.

در همین راستا در گفتگو با «محمدامین برغمدی، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و دبیر انجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ علّامه‌طباطبایی‌» در دیدار با رئیس جمهور به بررسی مباحث مطرح شده در این جلسه پرداختیم که در ادامه مشروحی از آن را می‌خوانید.

محمدامین برغمدی گفت: در دیدار رئیس جمهور نکاتی که از سمت بنده به عنوان نماینده اتحادیه مستقل مطرح شد که در ابتدا یک گلایه از بحث وعده اول دولت، که قرار بود هر ماه یکبار در تلویزیون آقای رئیسی به گفتگوی تلویزیونی بنشینند. و دستاوردهایی که بوده از قضا دولت هم در کارهایی که انجام می‌دهد رسانه های ضعیف و الکنی دارد طرح بحث داشته باشند. و هم بحث کارهایی که نشده و توضیح به مردم که موضوع لازم و بایدی است.

دبیرانجمن‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ مستقل‌ دانشگاه‌ علّامه‌طباطبایی‌ خاطر نشان کرد: در ادامه این بحث یکسری سوالاتی را مطرح کردیم که بیشتر حوزه معیشتی و اقتصادی مردم را در بر می‌گرفت. مثل نرخ ارز، برنامه دولت برای کوچک سازی بازار غیر رسمی،قاچاق و سامانه جامعه تجارت که تکمیل نشده هنوز جزو وعده مسئولین دولت بوده بحث بعدی بحث نظام اداری بود و عدالت در پرداخت که هنوز که هنوزه لایحه آن ابلاغ نشده، که از وعده های پرتکرار دولت بوده است.

وی ادامه داد: بحث بعدی ثمره قراردادهای خارجی دولت آقای رئیسی بود که تبلیغات زیادی انجام گرفت ولی بطور مثال دو قرارداد مهم با روسیه و چین خروجی این دوقرارداد کمتر احساس شد، حالا یا از رسانه‌ی ضعیف بوده یا واقعا قراردادهایی که بسته شده اجرایی نشده یا اگر اجرایی شده است تاثیری در سفره مردم دیده نشده است.

برغمدی: آمادگی کمک به دولت برای تدوین لایحه انتخابات را داریم/ نیک نگاه: معیشت مهم ترین مولفه حفظ سرمایه اجتماعی است

برغمدی افزود: موضوع قانون جوانی جمعیت و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور که شخص خود رئیس جمهور مخاطبش هست، چگونگی مردمی سازی اقتصاد و موضوع شعار سال که برنامه دولت برای اینکه مردم مشارکت داشته باشند چیست؟، به چه شکلی مشارکت داشته باشند؟ با چه کمی و کیفی؟ و موضوع آخر هم بحث روز لایحه جامعه انتخابات بود که جزو مطالبات حضرت آقا بوده است که الان تقریبا هشت سال می‌شود که این بحث بر زمین مانده است و ما در جلسه به این علت که به صورت مسئله محوری حداقل دو سال و سه ساله داریم دنبال می کنیم در دانشگاه علامه اعلام آمادگی کردیم که این موضوع را حاضر هستیم با دولت جلسه ای داشته باشیم و مطابق سیاست های کلی انتخابات مخصوصا بند یک و دو آن پیش نویسی که در وزارت کشور نوشته شده را یک بار تدوینش را انجام دهیم.

وی در پایان اشاره کرد: جلسه خوبی بود همینکه ارتباط با بدنه دانشجویان همچنان حفظ شده و در این دولت هم خداروشکر حداقلش این است که از دولت های قبلی خیلی بهتر عملکردش واضح و مشخص است. اما هنوز هم جا دارد یعنی میشود گفت بهتر از قبلی ولی فضای مطلوب را هنوز ندارد .یعنی این رفت و آمدهای وزرا و تیم دولت در دانشگاه ها کم است و بیشتر مناسبتیی صورت می گیرد، مناسبت مثلا شانزده آذری باشد، سیزده آبانی باشد و این خیلی جای کار دارد و انشالله در این مدت باقی مانده از در دولت سیزدهم ما این را ببینیم.

آمادگی کمک برای تدوین لایحه انتخابات را داریم

محمدامین برغمدی نماینده انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این نشست گفت:  چه برنامه ای برای کوچک سازی بازار غیررسمی ارز دارید؟ آمادگی داریم در تدوین لایحه جامع انتخابات که 8 سال معطل مانده به دولت کمک کنیم.

در ادامه خلاصه سخنان برخی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی را با سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم می بینیم:

جهش تولید بدون تمهید زیرساخت‌ها میسر نیست

جواد برزگر قائم مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در بخشی از سخنانش،‌گفت: آقای رئیس جمهور پیش برد اهداف جهش تولید، بدون تمهید  زیرساخت های لازم برای تولید میسر نیست،مستحضرید ما از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد که در دوران پیک مصرف برق هستیم،مجبور به قطع برق هستیم،پارسال هر هفته دو روز برق شهرک های صنعتی قطع بود،یا قطعی گاز در زمستان از مشکلات بزرگ تولید کننده هاست که لزوم ورود دولت و حل آنها در سال جاری که مزین به شعار جهش تولید است،مورد انتظار است.وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در مورد بحث مردمی سازی دولت،بی تعارف و بدون تطول کلام حاج آقا از استان های مختلف اخبار موثق داریم که برخی از مسئولین این امر نه تنها هیچ قرابت گفتمانی با شما و دولت تان نداردند بلکه در نقطه مقابل آنها هستند و گزاره آخر در این مورد لزوم باز شناسایی نقش این دستیاران است،ما اعتقادمان این نبوده که دولت کار نمایشی و بوتیکی انجام می دهد ولی آنچه امروز در کف جامعه به چشم می آید عدم تعریف مشخص نقش این دستیاران در بحث مردمی سازی است که ورود شما و تبیین شما حل کننده این معضل خواهد بود.

معیشت مهم ترین مولفه حفظ سرمایه اجتماعی است

علی نیک نگاه نماینده اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: جناب آقای رئیس جمهور؛  یکی از مهم ترین سرمایه های انقلاب اسلامی، سرمایه اجتماعی است.کلیه سران قوا می بایست نسبت به حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی تلاش کند تا شاهد پیشرفت انقلاب و حضور مردم به عنوان موتور محرک جامعه و فعالیت های اجتماعی باشیم لذا مسئله معیشت مهم ترین مسائل درخصوص حفظ و رشد سرمایه اجتماعی است.

برغمدی: آمادگی کمک به دولت برای تدوین لایحه انتخابات را داریم/ نیک نگاه: معیشت مهم ترین مولفه حفظ سرمایه اجتماعی است

وی در بخش دیگری تاکید کرد:  سید بزرگوار؛  نزدیک به سه سال از عمر دولت سیزدهم سپری شده است در این مدت اجناس روزمره زندگی مردم ارزان که نشد بلکه بشدت گران شد و امروز قیمت های نجومی خودرو، مسکن اصلا قابل دفاع نیست و ادامه این روند گرانی و تورم باعث ریزش سرمایه اجتماعی مردمی دولت حتی از نیروهای انقلابی خواهد شد.

تصمیم گیری باید بصورت واقعی مشهود باشد

غلامی نیز  این دیدار تاکید کرد: مردمی سازی دولت از اتفاقات مبارک دولت سیزدهم بوده که شعار سال ۱۴۰۳ اهمیت آنرا چند برابر کرده است. تصمیم گیری، تصمیم سازی و نظارت مردم باید بصورت واقعی مشهود باشد.

اتفاقات غزه به مثابه‌ی عاشورایی دیگر است

شایان ترکمانی دیگر نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست تاکید واقعاً آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد به مثابه‌ی عاشورایی دیگر است و ما هر روز شاهد جنایت‌های ددمنشانه‌ی این رژیم سفاک حرام‌زاده هستیم. می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی و عنصر اثرگذار در مسئله‌ی فلسطین می‌باشد.وی افزود: اما به جهت ضعف رسانه‌ای در بیان این مطلب و تبیین آن حتی برای نیروهای حزب‌اللهی‌ در داخل و جهان اسلام، شاهد قضاوت‌ها و پیش‌داوری‌های نادرست هستیم؛ که البته این ضعف رسانه‌ای در باقی عرصه‌ها موجب بسته شدن دست دلسوزان انقلاب و اسلام شده است و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی این نظام مقدس را به همراه داشته است.

دیپلماسی علمی باید پیگیری شود

روشنک مرادی نماینده انجمن های علمی دانشجویی نیز در این نشست گفت:  فضای فعالیت های دانشجویی باید با حضور دانشجویان در عرصه دیپلماسی علمی تحول پیدا کند و وزارت علوم گام هایی خوبی در این عرصه برداشته است.

دانشگاه‌ها به سمت مسئله محوری حرکت کنند

فاطمه محمدی نماینده هیئات مذهبی دانشجویی نیز در این نشست گفت: دانشگاه باید از مقاله محوری به مساله محوری حرکت کند.وی با بیان اینکه دولت از ظرفیت هیئات دانشجویی استفاده کند، تاکید کرد: دولت در امر مردمی سازی از ظرفیت استثنایی هیئات دانشجویی بهره گیرد.

6800 انجمن علمی دانشجویی تخصصی فعالیت می‌کنند

نگین حق پرست دبیر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه گیلان نیز در این نشست گفت:  ۶۸۰۰ انجمن علمی دانشجویی در زمینه های تخصصی فعالیت می‌کنند اما هنوز بطور مناسب در فضای صنعتی معرفی نشده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top